OČARUJÚCA. ODUŠEVNENÁ. S JEDINEČNÝM PRÍBEHOM ÚSPECHU.


V priebehu mnohých rokov sa objavil celý rad úspešných podnikateľov, avšak žiadny z nich nebol tak jedinečný ako Mary Kay Ash.

Spoločnosť snov

Keď Mary Kay Ash v roku 1963 začala budovať novú úspešnú kariéru, rozhodla sa napísať knihu s cieľom poradiť ženám, ako prežiť vo svete biznisu, ktorému dominujú muži. Vytvorila dva zoznamy. Jeden obsahoval rad vecí, ktoré vytvorila počas svojich minulých zamestnaní a ktoré boli urobené dobre. Druhý zoznam obsahoval veci, u ktorých cítila, že mohli byť urobené lepšie. Keď zrevidovala oba zoznamy, uvedomila si, že neúmyselne vytvorila marketingový plán spoločnosti snov - tej, ktorá by poskytla ženám s veľkým potenciálom dosahovať personálny a finančný úspech.

S jej celoživotnými úsporami  5 000 USD a s pomocou jej dvadsaťročného syna Richarda Rogersa, Mary Kay uskutočnila svoj sen - v piatok 13. septembra 1963.
 

Sprevádzajúce filozofie

Mary Kay si osvojila Zlaté pravidlo a pojala ho ako svoju filozofiu určujúcu najlepší postup pre každú situáciu:  “Správaj sa k druhým tak, ako by si chcel, aby sa správali k tebe.”  Tiež pevne verila, že životné priority by mali mať svoj jasný sled. Z jej pohľadu to bola viera, na druhom mieste rodina a až potom kariéra.

Mary Kay kládla dôraz na uznávanie úspechov druhých. Opakovane vyzývala ako firemných zamestnancov, tak nezávislé kozmetické poradkyne na to, aby jednali s každou osobou, ktorú stretnú, akoby na sebe mali napísané "Dodaj mi pocit dôležitosti".

Společnost Mary Kay stále odkazuje na tieto princípy Mary Kay Ash.
 

Úspechy Mary Kay Ash

Nespočetné množstvo obchodníkov, autorov, politikov a akademikov rozoznali čistú genialitu a odhodlanie Mary Kay Ash. Počas svojho života i po smrti dostala množstvo prestížnych cien.

Niektoré z jej úspechov:
  • Vysielanie programu "Mary Kay" v televíznych sieťach A & E v rámci cyklu Biography® v roku 2007 
  • V roku 2004 bola fakultou PBS a Wharton School of Business 's menovaná jednou z 25 najvplyvnejších podnikateľov za posledných 25 rokov
  • V roku 2003 bola na Baylor University menovaná Najväčšou americkou podnikateľkou v histórii
  • V roku 2002 sa stala laureátkou Dallas Business Hall of Fame za celoživotné úspechy, ako aj za inšpirujúce podnikanie a vedúcu úlohu v spoločnosti, priemyselné vízie, za zavedenie systému podnikateľských služieb a za vzor občianskeho postavenia v spoločnosti
  • V roku 2002 dostala cenu National Conference on Medical Care a Domestic Violence Community Service, teraz nazývanou Cena Mary Kay Ash
  • Najvýznamnejšia žena v podnikaní 20. storočia podľa televízie Lifetime Television v roku 1999
  • Texaská žena storočia v roku 1999 podľa podnikateľskej Texas Women 's Chamber of Commerce 
  • Uvedenie do dvorany slávy National Business Hall of Fame v roku 1996, časopis Fortune
  • Cena Pathfinder Award v roku 1995 udelená združením National Association of Women Business Owners
  • Cena Business Leader of the '90s Award, udelená združením Association of Women Business Owners
  • Cena Circle of Honor Award v roku 1989 a cena Living Legend Award v roku 1992, udelené nadáciou Direct Selling Education Foundation
  • Uvedenie do dvorany slávy First Annual National Sales Hall of Fame v roku 1989 združením Sales and Marketing Executives z New Yorku
  • Jedna z "25 najvplyvnejších Američaniek" v roku 1985 podľa publikácie "The World Almanac and Book of Facts"
  • Cena Horatio Alger Distinguished American Citizen v roku 1978. Cena sa udeľuje významným Američanom, ktorí napriek nepriazni osudu dosiahli úspech
Mary Kay adopted the Golden Rule as her guiding philosophy.

O MARY KAY ASH

Mary Kay Ash pomohla mnohým ženám na svete dosiahnuť úspech, a to vďaka princípom, o ktorých sa viac dozviete v knihe Cesta Mary Kay.
Mary Kay Ash napísala knihu Cesta Mary Kay, ktorá je podľa Wall Street Journal bestsellerom.

Mary Kay Ash vytvorila sieť nezávislých kozmetických poradkýň, ktorá má dnes viac ako 3,5 milióna ľudí a je rešpektovaná obchodníkmi i akademikmi. Ako? Tajomstvo nájdete v knihe Cesta Mary Kay.

Po takmer 50 rokoch, princípy uvedené v knihe “Cesta Mary Kay” pomáhali spoločnosti uspieť v meniacom sa ekonomickom prostredí a rýchlom globálnom raste. Dalo by sa povedať, že žiadna zo spoločností tak nadšene nestelesňovala hodnoty a nevyjadrovala presvedčenia svojho zakladateľa ako spoločnosť Mary Kay. 

Ako najväčšia americká podnikateľka vstúpila Mary Kay Ash v roku 1963 ako jedna z prvých žien do sveta mužov. Svoje podnikanie založila nie na Zlatom pravidle: “Každú kritiku vložte medzi dve porcie chvály.” Tento energický výrok otvoril ženám po celom svete nové príležitosti. Aj po zhruba päťdesiatich rokoch jej nadčasovo zameraná filozofia riadi ďalej celú spoločnosť a dotýka sa ďalších ľudí na celom svete. 

ZISTITE VIAC O KNIHÁCH MARY KAY

Kniha Cesta Mary Kay je dostupná u nezávislých kozmetických poradkýň